Ana sayfa Sinema Sinemada İkinci Yediler: 7 Yönetmen ve Meşhur Çekim Teknikleri

Sinemada İkinci Yediler: 7 Yönetmen ve Meşhur Çekim Teknikleri

263
0

Daha önce de farklı 7 yönetmenden ‘Sinemanın yedi güzel adamı’ olarak bahsetmiştik. Bu serinin ilki sayılabilecek yazımın linki bir kaç satır aşağıda. Konu yönetmenler ve çekim teknikleri olduğunda karşımıza terimlere boğulmuş kitaplar ya da sözlük yardımıyla okunması gereken araştırma yazılarını çıkması muhtemeldir. Bu karmaşıklıktan kurtarılmış yazımızda, bir öncekinde olduğu gibi, filmleri dünyanın her yerinde tanınan yönetmenlerimizin hayatlarından ve meslek sırlarından kesitler sunuyoruz. 

1Wes Anderson

‘simetri, simetri, simetri!’

Simetrik çekim tekniğiyle bize simetri takıntısını defalarca kanıtlamış Anderson’ın, hep aynı oyuncuları kullanması da gözümüzden kaçmıyor. 

Futura Bold yazı tipinin göze çarptığı yazılı objeleri filmlerinde sıkça görüyoruz. Birinci gözden yaptığı çekimler ise Anderson filmlerinin değişmez ortak noktası. 

Filmlerinin finallerinde slow motion görüntüler kullandığı ve bunu yapmayı sevdiğini de ayrıca biliyoruz.

2David Fincher

‘İnsanlar öleceklerini duyunca sizi gerçekten dinlerler.’

Fincher’ın devrimsel film çekimlerinin en önemlisi;  duvardan ve objelerden geçerek yaptığı çekimlerdir. Filmlerinin her zaman çok farklı bir girişi olur (Tarantino gibi), buzdolabının içinden çekimler ve ‘single frame insert’ ( 25.kare olayı) Fincher’ı Fincher yapan şeylerin başında gelir.

Fincher ayrıca,karanlığı, siluetleri ve karanlık sayesinde karakterleri saklamayı çok sever. Filmlerinin teması genellikle belirli renklerdir. Örneğin; Fight Club siyah ve mavi, Zodiac ise siyah ve sarı üzerine kuruludur. Bunlar dışında Fincher’dan bekleneceği üzere Hollywood stili mutlu son onun hiç tarzı değildir.

3Michael Bay

‘Hızlı arabalar benim tek yardımcılarımdır.’

Patlamalar, patlamalar, PATLAMALAR. Abartmıyoruz, çünkü en büyük olayı ve en büyük aşkı patlamalar bu yönetmenin. 

Bay filmlerde ortak birkaç şey daha var; hızlı hareketlenen karmaşık sinema kareleri ve sık sık arka plan rengini mavi bir ton ve karakterleri kırmızı bir görünüm vermek için filtreler de Michael Bay’in kullandığı tekniklerdir.

4James Cameron

‘Bir buz dağı gerçek Titanic’i batırdı!’

Michael Bay için ‘PATLAMALAR’ ne ise Cameron için de büyük dijital efektler o diyebiliriz. Bu beyin en sevdiği şey, izleyenleri içine çeken yaratıcı ve etkileyici görsellerdir. Tabii bir de patlamalar ve büyük kaos ortamları ..

5Edgar Wright

‘Daha bir şey söylemek için çok gencim.’

Çok hızlı kesilen action sahneleriyle tanıdığımız Wright, hızlı harekette bulanıklaşan kamera geçişlerini kullanırken elini hiç sakınmaz. bunun dışında hızlı zoomlar ve birden ekrana giren objelerin de vazgeçilmezleri olduğunu söyleyebiliriz.

6George Lucas

‘Eğer 11 yaşındaki bir kızın hayal dünyasını kavrayabilirseniz, bu sektörden bir servet kazanabilirsiniz.’

Kurosawa’nın kimleri etkilemiş olduğuna hızlı bir örnek vermek gerekirse ilk isim George Lucas olur! Kurosawa’nın da çok sevdiği sahneler arası geçiş stilini olay örgüsü sırasında kullanması Lucas’ın en çok kullandığı teknikler arasındadır.

Lucas bilim kurgu ve fantezi ekleyerek görsel hikaye tanımını çok başka bir noktaya taşıdı. Bu çarpıcı  görsel efektlerin ( örnek olarak Star Wars serisindeki  yıldızlı gökyüzündeki açılış sahnesi)  kullanımı Lucas’ı kendi alanında bir numara yapan etkenlerin en önemlisidir.

7Akiro Kurosawa 

‘Çıldırmış bir dünyada yalnızca delilerin aklı başındadır.’

Belki Kurosawayı tanımıyor olabilirsiniz,  ama şunu bilin ki Kurosawa çok büyük yönetmenleri etkilemiş büyük bir sanatçıdır ayrıca daha iyi tanımak isteyenler için Kurosawa hakkında bir yazım bulunmaktadır. 

Sahneler arası geçişlerdeki kullandığı stiller ve hava olaylarını, özellikle yağmuru kullanışı, kalabalık ve gösterişli büyük kare çekimleri ve vahşice film ettiği şiddeti en büyük kullanımlarına örnek verilebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here